Wednesday, February 1, 2012

Stesen TV perdana Malaysia kini bimbit dengan NETBISCUITS


Media Prima mendirikan pangkalan jaring bimbit generasi baru untuk TV3 dan Gua

Singapura (25hb. Januari 2010) - NETBISCUITS, pelantar perisian jaring B2B terulung mencipta, mengoperasi dan memonetisasi laman-laman jaring bimbit, dan Media Prima Berhad, kumpulan pelaburan media integrasi terulung di Malaysia, hari ini mengumumkan realisasi kerjasama dua pangkalan jaring bimbit untuk TV3 (rangkaian TV tayangan-percuma terulung Malaysia) dan GUA ( pangkalan hiburan dan gaya hidup paling popular di Malaysia). Situs bimbit baru tersebut boleh diperolehi di mobile.tv3.com.my dan mobile.gua.com.my.

TV3 Mobile merupakan rangkaian televisyen bimbit nyata yang menyediakan aliran video siri-siri TV dan pelbagai program lain dengan peranti bimbit 3G. Komen-komen dimangkini pengguna dan informasi program terkini melengkapkan perkhidmatan tersebut. GUA Mobile menyediakan skop pelbagai kemeriahan terkini dunia hiburan tempatan dan antarabangsa. Selain berita-berita selebriti, pangkalan ini juga menawarkan tip-tip gaya hidup serta bimbingan berkaitan cinta dan perhubungan kepada para penggunanya.

Kedua-dua pangkalan tersebut dibina dan disebarkan dengan NETBISCUITS, pelantar penerbitan diiktiraf yang juga merupakan dasar 8TV Mobile, juga situs lain TV bimbit yang pernah dilancarkan oleh Media Prima tahun lalu. Kesemua situs bimbit itu membawa isian kaya media dalam peranti-peranti mobil tersebut ke semua pembawa di Malaysia, Singapura dan negara-negara dalam liputannya. Para pengguna memiliki akses ke pangkalan-pangkalan tersebut via UMTS dan juga WiFi.

"Pengalaman kami dengan 8TV Mobile membuktikan NETBISCUITS adalah rakan-kongsi tepat untuk membimbitkan pelbagai properti kami." Kata Paul Moss, Pengurus Awam bahagian Pelantar, Teknologi dan Bisnes Baru di Alt Media Sdn. Bhd. (pegangan digital Media Prima Berhad). "Pelantar penerbitan jaring bimbit NETBISCUITS menyediakan persembahan kelas A untuk isian aliran video dengan berian output berkualiti tinggi ke semua peranti mobil yang relevan dalam wilayah APAC."

"Kami bangga dapat mengembangkan kerjasama dengan Media Prima." Jelas Joerg Krahnert, Pengarah Urusan APAC NETBISCUITS di Singapura. "Isian aliran video sememangnya akan menjadi salah satu pemangkin utama trafik untuk perkhidmatan-perkhidmatan media bimbit. Menambah hak strategi-strategi periklanan bimbit dan teknologi-teknologi kepada adunan akhir pembukaan tapak kewangan kukuh datangnya daripada saluran bimbit."

Profil NETBISCUITS
Pengoperasi dunia terulung pelantar perisian jaring B2B untuk rekaan, operasi dan monetisasi laman-laman jaring bimbit. Antara pelanggan ialah Yahoo dan eBay, syarikat-syarikat media seperti MTV, TV3 Malaysia dan RTL serta agensi-agensi antarabangsa seperti Ogilvy, Razorfish dan Isobar. NETBISCUITS secara global membawakan lebih 1.5 bilion paparan muka bimbit setiap bulan. Ditubuhkan pada tahun 2000, syarikat ini memiliki sejumlah 85 orang kakitangan di Jerman, USA dan Singapura.

Pelantar NETBISCUITS diiktiraf ini boleh diperolehi sebagai perkhidmatan perisian berasaskan jaring. Segala perkakasan, perantara-muka dan teknologi-teknologi mesra-bimbit disediakan di http://www.netbiscuits.com/ untuk bina, terbit, monitor dan monetasi perkhidmatan-perkhidmatan jaring bimbit profesional. Justeru syarikat-syarikat media, pedagang, peniaga, pemilik jenama, pembina dan penyedia-khidmat mencapai satu tapak profit terpantas daripada program-program bimbit Internet dengan menggunakan NETBISCUITS.

Di tahun 2009, NETBISCUITS telah memenangi anugerah layak antarabangsa ME Award untuk 'Pelantar Penerbitan Jaring Terbaik' (Best Mobile Publishing Platform), syarikatnya tersenarai sebagai '50 Teknologi Terpantas Deloitte' (Deloitte Technologi Fast 50) dan pasukan pengurusannya adalah antara finalis Ernst & Young 'Usahawan Tahunan' (Entrepreneur of the Year).
Sumber Laporan: NETBISCUITS

No comments:

Post a Comment